Co to jest program lojalnościowy? Zarabianie na okazjach

zakupy-czym-jest-program-lojalnosciowy-jak-zarabiac-na-okazjach

Programy lojalnościowe cieszą się ogromną popularnością, może dlatego, że są korzystne zarówno dla ich uczestników, jak i organizatorów. A na czym dokładnie polegają? Jakie wyróżnia się rodzaje programów lojalnościowych i z których warto korzystać?

Program lojalnościowy – co to?

Dla firm, programy lojalnościowe to sposób na budowanie trwałych relacji z klientami i przywiązanie konsumenta do danej marki. Dla nas, to dodatkowe nagrody rzeczowe, zniżki, vouchery czy zwroty za zakupy w postaci gotówki. Już w prawie każdym markecie i punkcie usługowym obowiązują jakieś programy lojalnościowe. Niekiedy są one rzeczywiście korzystne, innym razem mają nam tylko sugerować kupno produktów, których w rzeczywistości wcale nie potrzebujemy. A kiedy opłaca się korzystać z programu lojalnościowego i jak mądrze zarabiać na okazjach?

Jak zarabiać na okazjach?

Przede wszystkim nie warto zapisywać się do każdego programu lojalnościowego, jaki znajdziemy. Aby rzeczywiście zarabiać, warto skorzystać z programów, które oferują nasze ulubione marki, sklepy, w których najczęściej robimy zakupy. Warto także dokładnie przeanalizować nasze zachowania jako konsumenta i wybrać program lojalnościowy w takich sklepach, do których mamy blisko i z których korzystamy stosunkowo często. Dobrze jeśli w ramach programu lojalnościowego otrzymamy kartę klienta i dodatkowe duplikaty, którymi możemy się podzielić z naszymi najbliższymi. W ten sposób wspólnymi siłami możemy całkiem sporo zarobić.

Jeśli nie chcemy przegapić żadnej okazji, ani konkursu, powinniśmy regularnie odwiedzać strony internetowe sklepów, w których najczęściej kupujemy. To tam zazwyczaj znajdują się informacje i przypomnienia o danym programie lojalnościowym, a także dodatkowe kody rabatowe czy vouchery.

program-lojalnosciowy-jak-zarabiac-na-okazjach

Rodzaje programów lojalnościowych

Na rynku znajdziemy wiele różnych programów lojalnościowych. Do najpopularniejszych należy punktowy, w którym za każde zakupy dostajemy określoną ilość punktów, które później możemy wymienić na nagrody, zniżki lub vouchery. Przykładem takiego programu lojalnościowego jest karta Moja Biedronka.

Z programem punktowym bardzo często połączony jest inny rodzaj – klubowy, który polega na tym, że stały klient otrzymuje kartę członkowską, która umożliwia mu dostęp do wielu korzyści. Inny rodzaj to program partnerski, w którym lojalność klienta jest warta współpracy z innymi firmami. Klient robiąc zakupy w jednym sklepie, dostaje zniżki i rabaty do zupełnie innego sklepu.

Popularne programy lojalnościowe

Wśród najpopularniejszych programów lojalnościowych znajdziemy te oferowane przez stacje benzynowe, m.in. Orlen Vitay (w którym przyznawane punkty są ważne bezterminowo), Shell ClubSmart czy program lojalnościowy na stacjach BP, który realizowany jest przez PAYBACK. Dużą popularnością cieszą się również okazje w hipermarketach, m.in. Karta Skarbonka w Auchan, Tesco Clubcard czy wspomniana już karta Moja Biedronka. Warto również zwrócić uwagę na programy lojalnościowe oferowane przez banki, do ciekawszych ofert należy karta kredytowa Impresja lub Alfa w banku Millennium.

Zostaw Komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *