Zawód influencera stał się nowoczesnym rynkiem pracy dla osób z młodego pokolenia. Dzięki nim są promowane produkty na różnych serwisach internetowych, wykorzystując przy tym swoją osobę poprzez profile na portalach społecznościowych. Jeśli planujesz zarabiać w taki sposób, ale twoje konto na portalu jest małe, to w niniejszym poradniku pokażemy ci, jak skutecznie zarabiać na Instagramie, oraz przedstawimy rodzaje influencerów. Zapraszam do czytania.
Od czego rozpocząć, by zarabiać na Instagramie przy małym koncie?
Na sam początek, musisz się zastanowić nad tematyką jeśli chcesz prowadzić swój biznes internetowy. Jest to niezbędny element, który ułatwi ci planowanie strategii związane z produktem danej marki. Zwróć szczególną uwagę na swoją liczbę obserwujących jakich posiadasz, ponieważ takie firmy sprawdzają wszystkie twoje dane w celu weryfikacji i przydzielą ci konkretny status influencera. Może się okazać, że nie spełniasz odpowiednich wymagań i odrzucą twój wniosek. Gdy już firmy zaakceptują twoją kandydaturę, to wyślą ci konkretne produkty swojej marki, a twoim zadaniem będzie ułożenie i zaprezentowanie treści reklamowej odnosząc się do otrzymanego towaru tej marki. W tym celu musisz zaplanować reklamę tak, aby była ona atrakcyjna, konkretna i przede wszystkim przyciągała większą ilość odbiorców. Jeśli posiadasz małe konto na Instagramie, wystarczy, aby pierwsza twoja reklama dotarła do większości twoich osób obserwujących, by później została przekazana do ludzi spoza twojego środowiska. Dzięki takiemu systemowi zyskasz nowych obserwujących i co raz bardziej rozkręcisz swój biznes.
Jakie są rodzaje influencerów?
Istnieje wiele rodzajów influencerów, którzy promują siebie i produkty w różnych mediach społecznościowych. Osoby, które chcą zarabiać na Instagramie i pierwszy raz mają styczność z zawodem influencera przyznawany jest status Micro influencera (w zależności od osób obserwujących). Według danych statystycznych Micro influencer musi mieć co najmniej od około 1000 do 100 000 odbiorców. Gdy twoje reklamy danych produktów zyskały ogromną popularność, to przechodzisz na status Makro influencera, który liczy od 100 000 do 1 000 000 odbiorców. W tym celu musisz koniecznie zadbać, aby twoja oglądalność nie spadła. Ostatnim statusem, który uważany jest na światową skale jest status Mega influencera z wymaganiami od 1 000 000 odbiorców wzwyż.
Jak widać, zawód influencera wcale nie jest taki prosty. Dlaczego? Ponieważ to od nas zależy, jaka będzie oglądalność. Albo zyskamy ilość obserwujących, albo staniemy w miejscu. Warto zaznaczyć, że są to długie procesy zdobywania liczby odbiorców. Dlatego początkujący influencerzy zawsze otrzymują status Micro influencera, by móc sprawdzić swoje możliwości, przy zarabianiu na Instagramie.
No ten zakres na micro jest spory. Tysiąc obserwujących to jakoś zdobyć można, ale 100 000? Szacun! mówię oczywiście o „zwykłych” Kowalskich, a nie o osobach znanych spoza instagrama. Ja nie wiem, czy umiałabym w taki sposób pracować i zarabiać.